Stilstaande tijd

Met mijn haren totaal verward en in een wilde krullenbos rondom mijn gezicht word ik wakker. Ik schuif een bandana in m’n haar, trek een shirt wat op de grond ligt over mijn hoofd en waggel naar de receptie. Terwijl de waterkoker staat te borrelen wrijf ik de slaap uit mijn ogen. ‘Goodmorning sunshine’ klinkt een stem achter me en twee armen worden om me heen geslagen. Ik leun even tegen de brede schouders van Koen aan. De waterkoker slaat af en ik schenk een kop thee in. Andy zit al te ontbijten en ik schuif bij hem aan. Hij grinnikt om mijn totaal niet passende outfit en ik zie mezelf door zijn ogen. Ach… Onder backpackers maakt het toch niet uit hoe je eruit ziet en ik heb mijn momentje altijd even nodig ’s ochtends. ‘Surfen vandaag toch?’ vraagt Andy en ik knik ja. Ook Charly smst dat ze onderweg is naar ons hostel. Zomaar een vroege ochtend in Byron Bay. Het is heerlijk om weer in dit leventje te zitten!

Eergisteren ben ik in Byron Bay aangekomen. Van te voren had ik al heel veel over deze plaats gehoord. Hippie vibe, vakantie oord, relaxen, surfen…. Het is allemaal waar en dan nog duizend keer beter. Nadat ik aangekomen was ben ik een strand wandeling gaan maken. Nog eventjes alleen. Ik vroeg mezelf af hoelang het dit keer zou duren voor ik weer contacten zou maken. Terwijl ik op het zand ging zitten om alles in me op te nemen, schoof Charly naast me. Nog geen 10 minuten en ik was niet meer alleen. We kennen elkaar van Brisbane! 🙂 We childen op het strand, zagen de zon ondergaan en zijn vroeg naar bed gegaan.

De volgende morgen stond ik bij het ontbijt toen ik Andy zag. Hem had ik eventjes gesproken tijdens het avond eten, de avond ervoor. Een toffe gozer uit LA met wie je goede gesprekken kunt voeren. Ik ging bij hem zitten en een onbekende jongen die ook in de lounge zat vroeg of ik ‘het Nederlandse meisje’ was. Wat is dit nu weer? Ik schoot in de lach en vroeg hem hoe ik deze vraag moest opvatten. Hij legde lachend uit dat hij hoorde dat ik een auto had en dat hij wilde weten wat mijn plannen die dag waren. Een paar minuten later hadden we besloten dat Andy, Koen en ik de omgeving zouden gaan verkennen. Ik smste Charly en zij wilde ook mee. Zo gezegd, zo gedaan.

We reden met een auto vol nieuwe mensen naar het plekje Nimbin. Een hippie dorpje, midden in de bergen. Het dorpje bestond uit 1 straat. Allerlei hippies liepen rond van jong tot oud. De straat was vol met oudere winkels, geurend naar wierrook en wiet. Het was overal zo kleurrijk! Kunst, van schilderijen tot graffiti, de kleding van de mensen. Een heel interessante beleving. De mensen zijn erg creatief. Je zag dat terug in alle handwerkjes, de muziek die overal klonk, de kunst en hoe verschillend iedereen eruit zag. We aten bij een leuk tentje en spendeerden een paar uur in dit aparte dorpje, waar de tijd stil leek te staan. We spraken een oude man die daar al 43 jaar woonde. Nog nooit had ik zo’n plek gezien! De mensen leken enorm zichzelf te zijn en hun eigen leven te leven. Ik vond het een toffe ervaring om even te mogen snuffelen in dit culuurtje.

Op de terug weg stopten we bij een waterval en maakten we wat foto’s. Alles ging zo in standje relaxt. Terug in het hostel sprongen we in de jacuzzi en bubbelden we tot we gerimpeld zagen en hongerig werden. Ik had een tip gekregen van Levienne om bij een Maleisisch restaurant te gaan eten. Dit was nieuw voor mij en ik hou van nieuwe dingen uitproberen… En ik hou van lekker eten! We kochten wat flesjes wijn, aten een fantastisch lekkere maaltijd en onder de sterren hemel proefden van de sfeer die hier hangt. Het is niet uit te leggen hoe het hier voelt, maar ik vind het erg fijn!

En vandaag…. Zitten we nog even bij de receptie. Ik schrijf mijn blog en de jongens doen hun eigen ding. Zo gaan we naar het strand en verder…. We zien het wel. Ik zit er stiekem aan te denken hier wat langer te blijven om er werk te zoeken. Byron Bay, een klein paradijsje. Een schattig stadje, winkeltjes, eettentjes, stranden, groene bergen rondom. Het ligt verscholen tussen de bergen, en ver van de grote steden vandaan, maar toch ook maar twee uur rijden om daar te komen. De mensen haasten zich hier niet, maar lijken adem te halen en van het leven te genieten. De stranden zijn gevuld met surfende kinderen en volwassenen. Jongens schoppen een balletje over of werpen een frisbee. Mannen en vrouwen, bruin gekleurd van het buitenleven liggen op het strand of surfen. Gekleurde auto’s en busjes, dreadlocks, lange rokken en korte topjes, de zoete geuren die in walmen voorbij drijven als je langs groepjes mensen loopt die aan het roken zijn. Mooi weer, mooie natuur, mensen met een eigen persoonlijkheid. Hippies…. Wat zijn ze leuk!

Byron Bay… Je hebt me in je grip! Ik ben ook een van de backpackers die direct verliefd op je is geworden!💕

Lunch met heerlijk gezonde smoothies

Blij met mijn nieuwe bikini

Achter deze steen een gapend gat van 100m en een waterval naast me

Voorzichtig over het randje gluren

Charly en Koen in het Maleisische restaurant

Bubbelen met Andy en Koen

Wijsheden op mijn slaapkamer deur